Táto stránka neobsahuje aktuálne výstupy práce sektorových rád.
Stránka je archív výstupov projektu Sektorovo riadené inovácie (apríl 2019 – december 2022)
Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR.
Administratívne a správne činnosti sa zameriavajú najmä na prípravu a evidenciu dokumentov, dokladov alebo akýchkoľvek písomností a spravovanie rôznych činností a procesov v podnikoch alebo aj vo verejnom sektore či mimovládnych organizáciách. Patria sem aj aktivity spojené s tvorbou analýz, koncepcií a metodík, konzultačné pracovné pozície. Správne činnosti vychádzajú z predpokladov výkonu práce vo verejnom záujme podľa zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (Správny poriadok) ako aj ďalších súvisiacich dokumentoch (zákon č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme, zákon č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov, zákon č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení). Ide teda o pracovné pozície zamerané na špecifické zručnosti a znalosti, ktoré sú do istej miery odlišné od čisto administratívnych pracovných pozícií.
Z hľadiska náročnosti vykonávanej práce a potrebného dosiahnutého vzdelania sa profesie v oblasti administratívnych činností rozdeľujú na:
Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu
v rámci operačného programu ľudské zdroje.