▀ |
ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE |
F&B Manager, Prevádzkový manažér, Resident Manager |
ISCO-08: |
5151 - Prevádzkari (supervízori) upratovacích a prevádzkových služieb v kanceláriách, hoteloch a podobných zariadeniach |
SK ISCO-08: |
5151001 - Prevádzkar ubytovacieho, stravovacieho zariadenia |
SK NACE Rev.2: |
Ubytovanie Činnosti reštaurácií a pohostinstiev |
EKR: | Úroveň 5 |
NKR: | Úroveň 5 |
ISCED: | 554 |
Prevádzkar ubytovacieho, stravovacieho zariadenia |
▀ |
KOMPETENČNÝ MODEL |
Zoznam pridelených všeobecných spôsobilostí | Úroveň |
---|---|
analyzovanie a riešenie problémov | Pokročilá |
finančná a ekonomická gramotnosť | Pokročilá |
informačná gramotnosť | Pokročilá |
matematická gramotnosť | Pokročilá |
rozhodovanie | Pokročilá |
samostatnosť | Pokročilá |
digitálna gramotnosť (počítačové spôsobilosti) | Elementárna |
environmentálna (prírodovedná) gramotnosť | Elementárna |
fyzická zdatnosť | Elementárna |
komunikácia (jednanie s ľuďmi) | Elementárna |
komunikácia v cudzom jazyku | Elementárna |
kultivovaný písomný prejav | Elementárna |
kultivovaný slovný prejav, schopnosť vyjadrovania sa | Elementárna |
manuálna zručnosť | Elementárna |
motivovanie ľudí | Elementárna |
organizovanie a plánovanie práce | Elementárna |
prezentovanie | Elementárna |
pružnosť v myslení (adaptabilita, flexibilita, improvizačné spôsobilosti) | Elementárna |
technická gramotnosť | Elementárna |
tímová práca | Elementárna |
tvorivosť (kreativita) | Elementárna |
vedenie ľudí | Elementárna |
vyjednávanie | Elementárna |
Zoznam priradených odborných vedomostí | EKR |
---|---|
marketing v oblasti služieb
|
5 |
marketing v cestovnom ruchu
|
5 |
manažment
|
5 |
zásady vedenia pracovného kolektívu
|
5 |
postupy a metódy vedenia porád
|
5 |
metódy a postupy hodnotenia výkonu zamestnancov
|
5 |
manažment kvality
|
5 |
metódy a postupy stanovovania požiadaviek na pracovné pozície
|
5 |
metódy a postupy výberu zamestnancov
|
5 |
pracovnoprávne predpisy v oblasti miezd, platov a zaraďovania zamestnancov
|
5 |
hodnotiace a motivačné systémy zamestnancov
|
5 |
metódy a postupy plánovania ľudských zdrojov
|
5 |
zásady a postupy prípravy a organizácie konferencií a seminárov
|
5 |
náležitosti úradnej a obchodnej korešpondencie
|
4 |
vnútorné organizačné smernice - normatívne inštrukcie, vnútorné predpisy, interné normy
|
5 |
úradná a obchodná korešpondencia v cudzom jazyku
|
5 |
postupy preberania tovaru
|
4 |
inventarizácia
|
4 |
postupy prijímania zákaziek
|
4 |
postupy pri reklamáciách, práva spotrebiteľa
|
4 |
postupy skladovania a ochrany tovaru
|
4 |
hygienické zásady v obchode
|
4 |
psychológia predaja
|
5 |
tovaroznalectvo potravín
|
3 |
ekonomické ukazovatele
|
5 |
prevádzka ubytovacích zariadení
|
5 |
hotelierstvo
|
5 |
postupy pri evidovaní a účtovaní pokladničných operácií
|
4 |
spôsoby platieb v obchodnom styku
|
4 |
zásady a princípy styku s bankou, finančným úradom, Sociálnou poisťovňou a ďalšími inštitúciami
|
4 |
právne predpisy a základné pojmy v prevádzke obchodu
|
4 |
prevádzka reštaurácií, vinární a ďalších zariadení verejného stravovania
|
5 |
stolovanie, servírovanie jedál, obsluha hostí
|
4 |
Zoznam priradených odborných zručností | EKR |
---|---|
vedenie a spracovávanie požadovaných agend a evidencií (Spracovávanie recepčnej uzávierky, knihy hostí, ubytovacieho denníku, štatistických hlásení, harmonogramov služieb, podkladov na spracovanie miezd a pod.) |
5 |
organizácia a riadenie činnosti pracovníkov recepcie |
5 |
organizácia a riadenie činnosti pracovníkov zverených úsekov v ubytovacej oblasti (podľa organizačnej štruktúry daného zariadenia) |
5 |
organizácia a riadenie činnosti pracovníkov zverených úsekov v oblasti stravovania (kuchyne, reštaurácie) |
5 |
organizovanie práce v prevádzke a pri gastronomických akciách |
5 |
organizovanie práce pri prezentácii vín a prezentácia vín pri predaji |
5 |
organizovanie práce v kaviarni a v bare |
5 |
riadenie centrálneho skladu, monitorovanie skladových zásob a ich porovnávanie s plánom a s požiadavkami zákazníka alebo organizácie v rámci riadenia logistických a distribučných procesov |
5 |
motivácia a hodnotenie zamestnancov |
5 |
riadenie kvality interného/externého projektu |
5 |
riadenie komunikácie v internom/externom projekte |
5 |
evidovanie skladových zásob potravín, bielizne, pomocného materiálu a prostriedkov |
4 |
príprava podkladov a dokladov na spracovávanie objednávok a na uzatváranie obchodných zmlúv |
4 |
výpočty množstva jednotlivých surovín na pripravované jedlá |
4 |
stanovovanie cien poskytovaných služieb a tovaru (cenové kalkulácie) |
5 |
vyúčtovanie tržieb |
4 |
tvorba bilančných agregátov makroekonomických ukazovateľov |
5 |
zisťovanie údajov zo štatistických súborov a databáz na účely plánovania, kalkulácií, rozborov, normatívov, resp. na kontrolné činnosti |
4 |
poskytovanie všeobecných informácií o spoločnosti |
5 |
objednávanie revízií, údržbárskych a opravárenských prác u odborných firiem, preberanie výsledkov ich práce |
5 |
obstarávanie drobných opráv a poskytovanie ďalších služieb užívateľom objektu podľa dohody |
4 |
prejednávanie bežných záležitostí s kontrolnými orgánmi štátnej správy, vrátane spolupráce pri nimi vykonávaných kontrolách |
5 |
prejednávanie objednávok a obchodných zmlúv s obchodnými partnermi i so zákazníkmi (Prejednávanie zmluvných podmienok s obchodnými partnermi na poskytovanie ubytovacích, stravovacích a súvisiacich služieb.) |
5 |
vybavovanie požiadaviek, sťažností a reklamácií zákazníkov |
5 |
spolupráca s vedením organizácie pri vytváraní obchodnej stratégie |
5 |
najímanie, výber a riadenie dodávateľov služieb a remeselníckych prác |
5 |
zabezpečovanie služieb súvisiacich so správou budovy |
5 |
koordinácia a spolupráca s bezpečnostnou službou |
5 |
zabezpečovanie odbytu výrobkov a služieb |
4 |
vyberanie nájomného a ďalších poplatkov od nájomníkov, prípadne ďalších užívateľov budovy |
4 |
príjem hotovostných platieb od zákazníkov za poskytnuté služby a tovar, vrátane vystavovania príslušných dokladov |
4 |
zabezpečovanie zmenárenskej činnosti zákazníkom, vrátane vystavovania príslušných dokladov |
5 |
zastupovanie záujmov organizácie v rámci udržiavania a rozvíjania dobrých vzťahov so strategickými partnermi |
5 |
spracovávanie podkladov pre účtovníctvo (Spracovávanie pokladničnej knihy, evidencie prijatých a vydaných účtovných dokladov, výkazov tržieb, recepčnej uzávierky, podkladov na spracovanie miezd a účtovníctva, evidencie objednávok, zmlúv, zákazníkov, dodávateľov, kalkulácií a cien a pod.) |
5 |
▀ |
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE |