Charakteristika:
Centralizácia informácií o poskytovaných a využívaných sociálnych zľavách v cestovnom týkajúcich sa všetkých dopravných systémov. Presná evidencia ich vydávania orgánmi štátnej správy a samosprávy s ich využívaním umelou inteligenciou a jej prepojenia na zúčastnených dopravcov vo verejnej osobnej doprave, úhrada oprávnených nákladov dopravcu zo strany objednávateľa služieb vo verejnom záujme. Elektronický zber informácií o cestujúcich, prepravných časoch, počtoch cestujúcich, vekovej štruktúre atď., s cieľom optimalizovať nastavenie grafikonu, dopravnej cesty ako aj potrebných prepravných kapacitách, atď. Príklad využitia: napr. systémy na rozpoznávanie tváre v dopravných termináloch (bezpečnosť, sledovanie štruktúry a frekvencie cestujúcich – lepšie nastavenie obchodu a marketingu), monitorovanie počtu dopravných prostriedkov. Cieľom môže byť tiež kontrola kapacity a podmienok dopravy v reálnom čase, nadstavbou je poskytnutie aktuálnych informácií zákazníkov (starostlivosť o zákazníka "customizácia"). "Real-time" informácie pre cestujúcich sa odrazia v zákazníckej spokojnosti a vo výraznejšom obsadení spojov, formou mobilnej aplikácie.