Táto stránka neobsahuje aktuálne výstupy práce sektorových rád.
Stránka je archív výstupov projektu Sektorovo riadené inovácie (apríl 2019 – december 2022)
Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR.

Člen baletného zboru

Člen baletného zboruČlen baletného zboru sa tvorivo podieľa na naštudovaní a kolektívnej interpretácii baletných alebo hudobno-dramatických diel podľa predstáv tvorcu a choreografa umeleckého diela. Spolupracuje s baletným majstrom a ďalšími členmi baletného súboru. V rámci skúšobného procesu rozvíja a udržiava adekvátnu technickú úroveň svojho umeleckého výkonu, ako aj požadované telesné dispozície a kondíciu. Sleduje vývoj v baletnom umení, vrátane aktuálnych trendov a inovatívnych prvkov na dosiahnutie divácky atraktívneho umeleckého zážitku.
Sektorová rada
Sektorová rada pre kultúru a kreatívny priemysel
Kód/revízia
64353/2
Garant
Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky
Alternatívne názvy
ENCorps de Ballet
Odporúčaná úroveň vzdelania
Q
SKKR
Úroveň 5
EKR
Úroveň 5
ISCED 2011
554
Regulácie
Výkon tohto zamestnania nie je regulovaný osobitným právnym predpisom.
Certifikáty a ďalšie písomné osvedčenia
Legislatívny rámec
Na výkon tohto zamestnania sa zo zákona nevyžaduje žiaden certifikát, ani písomné osvedčenie.

Na výkon tohto zamestnania sa neodporúča žiaden certifikát, ani písomné osvedčenie.
Ďalšie vzdelávanie
Na výkon tohto zamestnania sa neodporúča žiaden certifikát, ani písomné osvedčenie.
Odborná prax
Na výkon tohto zamestnania sa odborná prax nevyžaduje.
ISCO-08
2653
SK ISCO-08
2653007
ESCO
1115
SK NACE Rev. 2
R90
CPA 2015
R90
Príslušnosť k povolaniu
2653007

Kompetencie

Komunikačné kompetencie – štátny/materinský jazyk
5
Komunikačné kompetencie – cudzí jazyk
5
Matematická gramotnosť
5
Digitálna gramotnosť
5
Mediálna gramotnosť
5
Environmentálna gramotnosť
5
Ekonomická a finančná gramotnosť
5
Občianske kompetencie
5
Zdravotná gramotnosť
5
Sociálne kompetencie
5
Osobnostné a emocionálne kompetencie
5
Schopnosť učiť sa
5

Stupeň EKR:

1
primárne vzdelanie
5
vyššie odborné vzdelanie
2
nižšie stredné odborné vzdelanie
6
vysokoškolské vzdelanie I. stupňa
3
stredné odborné vzdelanie
7
vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
4
úplné stredné odborné vzdelanie
8
vysokoškolské vzdelanie III. stupňa
Organizovanie a plánovanie práce
E
Podnikavosť
E
Analytické myslenie
E
Kritické myslenie
E
Strategické a koncepčné myslenie
E
Telesná zdatnosť
V
Talent
V
Tvorivosť (kreativita)
V

Úroveň ovládania:

E
elementárna
P
pokročilá
V
vysoká
spôsoby a techniky neverbálnej komunikácie
Príznak: Sektorová(19) ?
Perspektíva: Aktuálna
5
základné znalosti z predpisov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, ochrany verejného zdravia a požiarnej ochrany; zásady bezpečnej práce a ochrany zdravia pri práci, zásady bezpečného správania na pracovisku a bezpečné pracovné postupy
Príznak: Prierezová
Perspektíva: Aktuálna
4
divadelné umenie
Príznak: Sektorová(19) ?
Špecifikácia: Orientácia v dejinách divadla.
Perspektíva: Aktuálna
5
teoreticko-praktické problémy interpretácie
Príznak: Sektorová(19) ?
Perspektíva: Aktuálna
5
hudobná história
Príznak: Sektorová(19) ?
Špecifikácia: Orientácia v dejinách hudby.
Perspektíva: Aktuálna
5
dejiny tanca
Príznak: Sektorová(19) ?
Špecifikácia: Dejiny tanca a baletu.
Perspektíva: Aktuálna
5
historické a súčasné podoby tanečného umenia
Príznak: Sektorová(19) ?
Špecifikácia: Historické a súčasné podoby tanečného a baletného umenia.
Perspektíva: Aktuálna
5
psychológia tvorby a vnímania v umení
Príznak: Sektorová(19) ?
Perspektíva: Aktuálna
5
teória tanca
Príznak: Sektorová(19) ?
Špecifikácia: Teória tanca a baletu.
Perspektíva: Aktuálna
5
baletné techniky
Príznak: Sektorová(19) ?
Špecifikácia: Primeraná znalosť príslušnej baletnej techniky.
Perspektíva: Aktuálna
5
výrazové prostriedky baletu
Príznak: Sektorová(19) ?
Perspektíva: Aktuálna
5
spôsoby aplikácie digitálnych technológií v realizačnom procese umeleckej produkcie
Príznak: Sektorová(19) ?
Špecifikácia: Poznanie možností inovatívneho využitia technológií v rámci umeleckej produkcie, naštudovania umeleckého diela, resp. skúšobného procesu.
Perspektíva: Aktuálna
Inovácia: Digitálne umenia
5
špecifiká umeleckej spolupráce s choreografom a ďalšími umeleckými pracovníkmi tvorivého tímu
Príznak: Sektorová(19) ?
Perspektíva: Aktuálna
5
nové obsahy, formy a dramaturgické prístupy v baletnej inscenačnej praxi
Príznak: Sektorová(19) ?
Perspektíva: Aktuálna
5

Stupeň EKR:

1
primárne vzdelanie
5
vyššie odborné vzdelanie
2
nižšie stredné odborné vzdelanie
6
vysokoškolské vzdelanie I. stupňa
3
stredné odborné vzdelanie
7
vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
4
úplné stredné odborné vzdelanie
8
vysokoškolské vzdelanie III. stupňa
ovládanie základných znalostí z predpisov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, ochrany verejného zdravia a požiarnej ochrany; zásad bezpečnej práce a ochrany zdravia pri práci, zásad bezpečného správania na pracovisku a bezpečných pracovných postupov
Príznak: Prierezová
Perspektíva: Aktuálna
4
spolupráca s inscenačným tímom v rámci umeleckej činnosti
Príznak: Sektorová(19) ?
Špecifikácia: Spolupráca s choreografom, dirigentom a ďalšími členmi inscenačného tímu.
Perspektíva: Aktuálna
5
nácvik baletných krokov a figúr počas skúšok baletných úloh
Príznak: Sektorová(19) ?
Perspektíva: Aktuálna
5
naštudovanie baletných úloh s interpretmi
Príznak: Sektorová(19) ?
Perspektíva: Aktuálna
5
používanie digitálnych technológií v rámci umeleckej produkcie
Príznak: Sektorová(19) ?
Špecifikácia: Inovatívne využitie technológií pri naštudovaní umeleckých diel, resp. v rámci skúšobného procesu.
Perspektíva: Budúca
Inovácia: Digitálne umenia
5
udržiavanie kondičných a koordinačných schopností, telesných dispozícií a estetického vzhľadu
Príznak: Sektorová(19) ?
Perspektíva: Aktuálna
5
posudzovanie vlastnej tvorby a jej uplatňovanie v kontexte súčasných umeleckých tendencií a trendov
Príznak: Sektorová(19) ?
Špecifikácia: V rámci baletného umenia.
Perspektíva: Aktuálna
5
voľba adekvátneho interpretačného prístupu
Príznak: Sektorová(19) ?
Perspektíva: Aktuálna
5
kolektívne baletné vystupovanie pri interpretácii baletných alebo hudobno-dramatických diel
Príznak: Sektorová(19) ?
Špecifikácia: Umelecká interpretácia baletného umenia prostredníctvom inscenačnej javiskovej predlohy.
Perspektíva: Aktuálna
5
individuálna príprava a naštudovanie baletných úloh
Príznak: Sektorová(19) ?
Špecifikácia: Uplatňovanie tvorivého prístupu k naštudovaniu umeleckého diela.
Perspektíva: Aktuálna
5
spolupráca s baletným majstrom a ďalšími členmi baletného súboru v rámci umeleckej činnosti baletného umeleckého telesa
Príznak: Sektorová(19) ?
Špecifikácia: Umelecká spolupráca s baletným majstrom a ďalšími členmi baletného súboru.
Perspektíva: Aktuálna
5
aplikácia výrazových prostriedkov na vyjadrenie obsahu tanca
Príznak: Sektorová(19) ?
Špecifikácia: Aplikácia umelecko-výrazových prostriedkov v rámci interpretačného stvárnenia baletnej úlohy.
Perspektíva: Aktuálna
5

Stupeň EKR:

1
primárne vzdelanie
5
vyššie odborné vzdelanie
2
nižšie stredné odborné vzdelanie
6
vysokoškolské vzdelanie I. stupňa
3
stredné odborné vzdelanie
7
vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
4
úplné stredné odborné vzdelanie
8
vysokoškolské vzdelanie III. stupňa

SZČ

Zamestnanie nemá vytvorenú verziu štandardu pre SZČ.

Pracovné prostriedky

Telo ako pracovný prostriedok
Telo ako celok (fyzická zdatnosť, športová zdatnosť, umelecký pohybový prejav a pod., napr. profesionálny športovec...)
Umelecké nástroje, pomôcky a materiály
Umelecké kostýmy, rekvizity a líčidlá
Pracovný odev, obuv a osobné ochranné pracovné pomôcky
Ochrana dolných končatín (obuv, chrániče, podložky)
Kancelárske prostriedky
IT výpočtová technika (počítače, úložisko dát, káble a konektory, klávesnice, myši, software...)

Profil práce

Charakter činností
Špecializované, tvorivé a vývojové práce ?

Postup práce
Rámcovo vymedzený postup práce ?
Netradičný, originálny postup práce ?

Vedenie podriadených pracovníkov
Bez vedenia ?

Zodpovednosť za výsledky a hodnoty
Nízka zodpovednosť, prípadné straty sú malé alebo ľahko odstrániteľné (nahraditeľné) ?

Inovácie

Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu
v rámci operačného programu ľudské zdroje.