Charakteristika:
Ide o využívanie najmodernejších poznatkov a výdobytkov v oblasti informačných a komunikačných technológií v segmente cestovný ruch, gastronómia a hotelierstvo. Cieľom implementácie nových IT je zvyšovanie kvality, efektívnosti, dostupnosti a užívateľského komfortu pri realizácii ubytovacích, stravovacích, dopravných a doplnkových služieb. Online rezervácie prostredníctvom OTA (online travel agents) predstavujú sprostredkovateľa, resp. distribučný kanál, cez ktorý je možné osloviť efektívnym spôsobom širší segment potenciálnych zákazníkov so širšou ponukou služieb (balíky služieb) s možnosťou okamžitej objednávky a platby. Online platformu vytvárajú spoločnosti, ktoré s využitím svojich web stránok umožňujú zákazníkom objednávať služby priamo cez internet (napr. Expedia, Agoda, booking.com, rentalcars, hotelbets, TripAdvisor a pod.). Tvoria nástroj na zefektívnenie procesu online rezervácií, objednávok, platieb. Šetria čas a finančné prostriedky zúčastnených strán, sprehľadňujú ponuku služieb, zabezpečujú optimálnu obsadenosť ponúkaných kapacít, rozširujú portfólio ponuky pre zákazníka.