Recepčný (okrem hotelového)

  • Karta zamestnania
  • Oblasť pre CŽV
  • O sektore
  • Pripomienky a otázky
  • Garancia

Recepčný (okrem hotelového)

Recepčný (okrem hotelového) zabezpečuje chod a prevádzku recepcie, osobný alebo telefonický kontakt s klientmi alebo obchodnými partnermi a uskutočňuje administratívne práce.

Sektorová rada Sektorová rada pre administratívu, ekonomiku, manažment
Alternatívne názvy Recepčný vo firme
Požadovaný stupeň vzdelania Úplné stredné odborné vzdelanie
NKR 4
EKR 4
ISCED 354
Regulované povolanie Výkon tohto zamestnania nie je regulovaný osobitným právnym predpisom
Odborná prax Na výkon tohto zamestnania sa nevyžaduje odborná prax
ISCO-08 4226 - Recepční (okrem hotelových)
SK ISCO-08 4226000 - Recepčný (okrem hotelového)
Príslušnosť k povolaniu Recepčný

Kompetencie

Všeobecné spôsobilosti

  • ovládanie na vysokej úrovni komunikácia (jednanie s ľuďmi)
  • ovládanie na pokročilej úrovni digitálna gramotnosť (počítačové spôsobilosti)
  • ovládanie na pokročilej úrovni komunikácia v cudzom jazyku
  • ovládanie na pokročilej úrovni kultivovaný slovný prejav, schopnosť vyjadrovania sa
  • ovládanie na pokročilej úrovni samostatnosť
  • ovládanie na elementárnej úrovni analyzovanie a riešenie problémov
  • ovládanie na elementárnej úrovni informačná gramotnosť
  • ovládanie na elementárnej úrovni kultivovaný písomný prejav
  • ovládanie na elementárnej úrovni organizovanie a plánovanie práce
  • ovládanie na elementárnej úrovni pružnosť v myslení (adaptabilita, flexibilita, improvizačné spôsobilosti)

Úroveň ovládania: elementárna - elementárna, pokročilá - pokročilá, vysoká - vysoká

Odborné vedomosti

  • stupeň EKR 4 počítačové spracovanie textov a tabuliek
  • stupeň EKR 4 pravidlá evidencie korešpondencie, zmlúv a ďalších dokumentov
  • stupeň EKR 4 postupy obsluhy telefónnej ústredne
  • stupeň EKR 4 spôsoby a metódy komunikácie
  • stupeň EKR 4 zásady správneho telefonovania
  • stupeň EKR 4 náležitosti úradnej a obchodnej korešpondencie
  • stupeň EKR 4 úradná a obchodná korešpondencia v cudzom jazyku
  • stupeň EKR 4 vnútorné organizačné smernice - normatívne inštrukcie, vnútorné predpisy, interné normy
    Špecifikácia:
    Normatívne inštrukcie, vnútorné predpisy, interné normy.
  • stupeň EKR 4 recepčná činnosť
  • stupeň EKR 4 telekomunikačná technika

Stupeň EKR: EKR 1 nižšie stredné vzdelanie, EKR 2 nižšie stredné odborné vzdelanie, EKR 3 stredné odborné vzdelanie, EKR 4 úplné stredné odborné vzdelanie, EKR 5 vyššie odborné vzdelanie, EKR 6 vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa, EKR 7 vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa, EKR 8 vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa

Odborné zručnosti

  • stupeň EKR 4 evidencia vybavených hovorov a iných telekomunikačných služieb
  • stupeň EKR 4 prepájanie prichádzajúcich hovorov podľa požiadaviek volajúceho
  • stupeň EKR 4 obsluha kancelárskej, výpočtovej a komunikačnej techniky
    Špecifikácia:
    Pobočková telefónna ústredňa, záznamník, skener, fax, kopírka, tlačiareň a pod.
  • stupeň EKR 4 poskytovanie všeobecných informácií o spoločnosti
  • stupeň EKR 4 prijímanie a ohlasovanie návštev
  • stupeň EKR 4 tlmočenie poskytovaných informácií, poprípade tlmočenie bežných rozhovorov
  • stupeň EKR 4 vedenie knihy návštev
  • stupeň EKR 4 vedenie požadovaných evidencií, poprípade vykonávanie ďalších čiastkových administratívnych prác
  • stupeň EKR 4 vybavovanie telefonických hovorov
    Špecifikácia:
    Poskytovanie informácií o telefónnych linkách pracovísk a pracovníkov, vrátane vybavovania krátkych odkazov.

Stupeň EKR: EKR 1 nižšie stredné vzdelanie, EKR 2 nižšie stredné odborné vzdelanie, EKR 3 stredné odborné vzdelanie, EKR 4 úplné stredné odborné vzdelanie, EKR 5 vyššie odborné vzdelanie, EKR 6 vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa, EKR 7 vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa, EKR 8 vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa

Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu v rámci operačného programu ľudské zdroje.

Zapamätať prihlásenie