Táto stránka neobsahuje aktuálne výstupy práce sektorových rád.
Stránka je archív výstupov projektu Sektorovo riadené inovácie (apríl 2019 – december 2022)
Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR.

Odborný poradca, predajca bankových produktov a služieb

Odborný poradca, predajca bankových produktov a služiebOdborný poradca, predajca bankových produktov a služieb vykonáva činnosti v oblasti odborného poradenstva a predaja bankových produktov a služieb existujúcim a potenciálnym klientom banky. Pomáha klientovi orientovať sa v bankových produktoch, radí mu a spracováva ponuku na najvhodnejšie riešenie jeho potrieb v oblasti vybraných depozitných/vkladových, úverových a iných bankových produktov a služieb. Zabezpečuje starostlivosť o súčasných klientov banky a aktívne sa podieľa na vyhľadávaní a akvizícii nových klientov. Zadáva údaje do informačného systému banky, tvorí, dopĺňa a udržiava klientsku dokumentáciu. Plní stanovené ciele a obchodný plán, spolupracuje s ostatnými úsekmi banky a pri svojej činnosti prihliada na riziká a výnosy banky.
Sektorová rada
Sektorová rada pre bankovníctvo, finančné služby, poisťovníctvo
Kód/revízia
1904/2
Garant
Republiková únia zamestnávateľov
Alternatívne názvy
SKKlientský poradca
SKPoradca klienta v oblasti bankových produktov a služieb
SKPrepážkový poradca v bankovníctve
SKProduktový poradca v bankovníctve
SKUniverzálny bankár
Odporúčaná úroveň vzdelania
M ?
SKKR
Úroveň 4
EKR
Úroveň 4
ISCED 2011
354
Regulácie
Výkon tohto zamestnania je regulovaný nasledovným právnym predpisom:
Zákon č. 186/2009 Z.z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
Certifikáty a ďalšie písomné osvedčenia
Legislatívny rámec
Výkon tohto zamestnania vyžaduje zákonom stanovený certifikát, alebo ďalšie písomné osvedčenie:
Osvedčenie o zápise do registra Národnej banky Slovenska (samostatný finančný agent, viazaný finančný agent, podriadený finančný agent, viazaný investičný agent, finančný poradca, finančný sprostredkovateľ) podľa zákona č. 186/2009 Z.z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (§ 14)
Na výkon tohto zamestnania sa neodporúča žiaden certifikát, ani písomné osvedčenie.
Ďalšie vzdelávanie
Na výkon tohto zamestnania sa neodporúča žiaden certifikát, ani písomné osvedčenie.
Odborná prax
Na výkon tohto zamestnania sa odborná prax odporúča v období 6 mesiacov.
ISCO-08
3312
SK ISCO-08
3312001
ESCO
1472
SK NACE Rev. 2
K64
CPA 2015
K64
Príslušnosť k povolaniu
3312001

Kompetencie

Komunikačné kompetencie – štátny/materinský jazyk
4
Komunikačné kompetencie – cudzí jazyk
4
Matematická gramotnosť
4
Digitálna gramotnosť
4
Mediálna gramotnosť
4
Environmentálna gramotnosť
4
Ekonomická a finančná gramotnosť
4
Občianske kompetencie
4
Zdravotná gramotnosť
4
Sociálne kompetencie
4
Osobnostné a emocionálne kompetencie
4
Schopnosť učiť sa
4

Stupeň EKR:

1
primárne vzdelanie
5
vyššie odborné vzdelanie
2
nižšie stredné odborné vzdelanie
6
vysokoškolské vzdelanie I. stupňa
3
stredné odborné vzdelanie
7
vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
4
úplné stredné odborné vzdelanie
8
vysokoškolské vzdelanie III. stupňa
Organizovanie a plánovanie práce
P
Schopnosť prijímať rozhodnutia a niesť zodpovednosť
P
Podnikavosť
P
Analytické myslenie
P
Kritické myslenie
P
Strategické a koncepčné myslenie
P

Úroveň ovládania:

E
elementárna
P
pokročilá
V
vysoká
cudzí jazyk
Príznak: Špecifická
Perspektíva: Aktuálna
Inovácia: Online interná a externá komunikácia
4
zásady a techniky profesionálnej komunikácie
Príznak: Sektorová(22) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
právne predpisy v oblasti finančného sprostredkovania a finančného poradenstva
Príznak: Sektorová(18) ?
Špecifikácia: Zákon č. 186/2009 Z. z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Perspektíva: Aktuálna
4
právne predpisy v oblasti bankovníctva
Príznak: Sektorová(18) ?
Špecifikácia: Zákon č. 483/2001 Z. z. o bankách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Perspektíva: Aktuálna
4
právne predpisy a pojmy v oblasti zaobchádzania s osobnými údajmi
Príznak: Sektorová(22) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
zmluvy a zmluvné vzťahy
Príznak: Prierezová
Perspektíva: Aktuálna
4
elektronické bankovníctvo
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
Inovácia: Umelá inteligencia / Strojové učenie UI /ML
Automatizácia komunikácie so zákazníkmi - chatboty
4
postupy a psychológia predaja bankových produktov
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
bankovníctvo, bankové produkty a služby
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
systémy platobných kariet v bankovníctve
Príznak: Sektorová(18) ?
Špecifikácia: Typy platobných kariet a možnosti ich využívania.
Perspektíva: Aktuálna
4
zmenárenstvo
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
princípy a tvorba obchodnej stratégie v oblasti kapitálového trhu
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
spôsoby a metódy práce s informačnými a komunikačnými technológiami pri akvizícii klientov
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
Inovácia: SMART Work
Online interná a externá komunikácia
4
akvizícia
Príznak: Sektorová(18) ?
Špecifikácia: Získavanie a vyhľadávanie zákazníkov.
Perspektíva: Aktuálna
Inovácia: Online interná a externá komunikácia
4
pravidlá evidovania korešpondencie, zmlúv a ďalších dokumentov
Príznak: Sektorová(22) ?
Perspektíva: Aktuálna
Inovácia: Robotická procesná automatizácia (RPA) - Nevýrobná robotika
4
náležitosti úradnej a obchodnej korešpondencie
Príznak: Sektorová(22) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
zásady správneho telefonovania a elektronickej komunikácie
Príznak: Sektorová(22) ?
Perspektíva: Aktuálna
Inovácia: Online interná a externá komunikácia
4
vnútorné organizačné smernice - normatívne inštrukcie, vnútorné predpisy, interné normy
Príznak: Prierezová
Perspektíva: Aktuálna
4
postupy pri reklamáciách, práva spotrebiteľov
Príznak: Sektorová(15) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
zásady aktívneho predaja produktov a služieb pridelenej skupine zákazníkov, prezentácie ponuky produktov a služieb
Príznak: Sektorová(15) ?
Perspektíva: Aktuálna
Inovácia: Automatizácia komunikácie so zákazníkmi - chatboty
SMART Work
Online interná a externá komunikácia
4
základné znalosti z predpisov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, ochrany verejného zdravia a požiarnej ochrany; zásady bezpečnej práce a ochrany zdravia pri práci, zásady bezpečného správania na pracovisku a bezpečné pracovné postupy
Príznak: Prierezová
Perspektíva: Aktuálna
4

Stupeň EKR:

1
primárne vzdelanie
5
vyššie odborné vzdelanie
2
nižšie stredné odborné vzdelanie
6
vysokoškolské vzdelanie I. stupňa
3
stredné odborné vzdelanie
7
vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
4
úplné stredné odborné vzdelanie
8
vysokoškolské vzdelanie III. stupňa
orientácia v poskytovaných službách a produktoch
Príznak: Sektorová(16) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
ovládanie základných znalostí z predpisov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, ochrany verejného zdravia a požiarnej ochrany; zásad bezpečnej práce a ochrany zdravia pri práci, zásad bezpečného správania na pracovisku a bezpečných pracovných postupov
Príznak: Prierezová
Perspektíva: Aktuálna
4
vypracovávanie ponuky a realizácia investičných riešení a úverových obchodov
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
kontrola správnosti, úplnosti údajov a náležitostí dokladov, zmlúv, dokumentácie a pod.
Príznak: Prierezová
Perspektíva: Aktuálna
4
analýza potrieb zákazníka
Príznak: Sektorová(15) ?
Perspektíva: Aktuálna
Inovácia: Robotická procesná automatizácia (RPA) - Nevýrobná robotika
Umelá inteligencia / Strojové učenie UI /ML
4
poskytovanie poradenskej a konzultačnej činnosti v oblasti bankových produktov a služieb
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
podávanie informácií o systéme platobných kariet
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
spolupráca pri riešení reklamácií a vymáhaní pohľadávok
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
osobné prejednávanie podmienok so zákazníkom pri predaji služieb a produktov, či uskutočňovaní bankových operácií
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
realizácia bankových služieb v oblastiach depozitných a platobných produktov, platobného styku (i v cudzej mene)
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
spolupráca s ďalšími odbormi banky pri zabezpečovaní služieb klientom
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
zabezpečovanie podpisových vzorov klientov, kontrola ich správnosti a úplnosti
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
prejednávanie podmienok poskytnutia úveru s klientmi vybraného segmentu, vrátane prejednávania prípadných zmien zmlúv, zmien splátok úverov alebo odkladu splátok
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
uzatváranie úverových a zálohových (ručiteľských) zmlúv, vykonávanie zmien, vrátane vybavovania odkladov splátok úverov
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
získavanie nových klientov banky a obchodných partnerov
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
Inovácia: SMART Work
Online interná a externá komunikácia
4
akvizičné činnosti v oblasti bankových produktov, obchodu a služieb
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
Inovácia: Online interná a externá komunikácia
4
akvizícia nových klientov
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
Inovácia: SMART Work
Online interná a externá komunikácia
4
ústna a písomná komunikácia v cudzom jazyku
Príznak: Sektorová(22) ?
Perspektíva: Aktuálna
Inovácia: Automatizácia komunikácie so zákazníkmi - chatboty
Online interná a externá komunikácia
4
spolupráca pri zaškoľovaní nových pracovníkov
Príznak: Sektorová(18) ?
Perspektíva: Aktuálna
4

Stupeň EKR:

1
primárne vzdelanie
5
vyššie odborné vzdelanie
2
nižšie stredné odborné vzdelanie
6
vysokoškolské vzdelanie I. stupňa
3
stredné odborné vzdelanie
7
vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
4
úplné stredné odborné vzdelanie
8
vysokoškolské vzdelanie III. stupňa

SZČ

Zamestnanie nemá vytvorenú verziu štandardu pre SZČ.

Pracovné prostriedky

Kancelárske prostriedky
Kancelárska technika malá (tlačiarne, faxy, skenery, telefóny, kalkulačky, stroje na úpravu dokumentov, prezentačná technika)
IT výpočtová technika (počítače, úložisko dát, káble a konektory, klávesnice, myši, software...)
Tlačoviny, textové dokumenty
Zákony, vyhlášky, nariadenia

Profil práce

Charakter činností
Odborné nemanuálne práce ?

Postup práce
Rámcovo vymedzený postup práce ?

Vedenie podriadených pracovníkov
Bez vedenia ?

Zodpovednosť za výsledky a hodnoty
Veľká zodpovednosť, prípadné straty sú veľké alebo ťažko odstrániteľné (nahraditeľné) ?

Inovácie

Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu
v rámci operačného programu ľudské zdroje.