Charakteristika:
Inteligentné technológie sa čoraz viac presadzujú v podmienkach obchodu. Internetizácia, digitalizácia a internacionalizácia v podmienkach globalizácie sú charakteristickým atribútom dnešnej doby v obchodných systémoch. Dotýkajú sa interných procesov v obchode a ich cieľom je ich zefektívnenie. Interná logistika, logistika, automatizácia niektorých procesov, automatizácia vnútropodnikových pohybov tovaru a najmä štvrtá priemyselná revolúcia sprístupnili nástroje pre digitálnu transformáciu obchodných podnikov. Mení sa digitálny ekosystém implementáciou a integráciou cloudových technológií, veľkých dát, smart senzorov, internetu vecí, umelej inteligencie, rozšírenej a virtuálnej reality. Obchod je čoraz častejšie konfrontovaný s pojmami a riešeniami, ktoré tieto pojmy reprezentujú ako smart supply chain, riadené skladovanie, riadené osvetlenie, automatizácia obchodných procesov, smart commerce riešenia, čo umožňuje automatizáciu procesov inteligentným riadením, garantuje flexibilitu a agilitu jednotlivých parciálnych procesných krokov. Finálnym cieľom je zefektívnenie činnosti v oblasti obchodu, znižovať náklady pri plnom uspokojovaní potrieb spotrebiteľov.