Táto stránka neobsahuje aktuálne výstupy práce sektorových rád.
Stránka je archív výstupov projektu Sektorovo riadené inovácie (apríl 2019 – december 2022)
Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR.
Udržateľnosť, kvalitné a inovatívne poskytovanie produktov a individualizácia poskytovaných služieb sú v skratke hlavné témy, ktorými sa Sektorová rada pre obchod, marketing, gastronómiu a cestovný ruch na svojom druhom rokovaní v Tatranskej Lomnici dňa 21. novembra 2019 venovala.
Sektor bude v budúcnosti ovplyvňovať mnoho faktorov a snáď viac ako iné sektory ho bude ovplyvňovať zmena geopolitickej situácie, klimatické zmeny, ekonomická migrácia, zdieľaná ekonomika a inovácie. Sektor chce na výzvy reagovať a prostredníctvom stratégie rozvoja ľudských zdrojov, ktorú v súčasnosti tvorí, pripraviť sektor na výzvy, ktoré ho v budúcnosti čakajú.
Členovia Sektorovej rady pre obchod, marketing, gastronómiu a cestovný ruch sa na rokovaní dotkli aj citlivých tém ako zamestnávanie cudzincov z tretích krajín, keďže práve služby budú do značnej miery ovplyvnené demografickou situáciou v EÚ a nutnosť zamestnávania z tretích krajín bude v budúcnosti pravdepodobne bežnou praxou.
Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu
v rámci operačného programu ľudské zdroje.